Pentru că în fiecare an cârcotașii din marketingul online anunță că respectivul an va fi ultimul pentru SEO, câteva clarificări sunt mai mult decât necesare.

Întrebarea din titlu este mai mult decât o întrebare nedumerită: este o întrebare care necesită un răspuns clar. De ce nu a murit SEO, așa cum mulți i-au cântat prohodul?

De ce mai funcționează ceva care pare să nu mai fie tolerat nici măcar de Google, principalul motor de căutare pentru care se face optimizarea SEO?

Este ținut în viață artificial sau există un substrat la această poveste a optimizării de site-uri pentru motoarele de căutare?

Iată câteva întrebări la care merită să ne gândim cu toții.

De ce a devenit SEO egal cu rezultate în Google?

Ca în orice business, în momentul în care unul dintre ele deține un monopol asupra domeniului, fiecare începe să se raporteze doar ele.

În acest caz, în cazul motoarelor de căutare, Google nu este doar cel mai popular și folosit, ci este și cel mai relevant. Desigur, la o simplă trecere mentală în revistă, ne putem gândi la Bing și la Yahoo, care sunt probabil următorii doi competitori ai gigantului, la o distanță atât de mare, încât abia dacă pot fi pe un podium imaginar al motoarelor de căutare.

Așadar, Google este cel mai bun, cunoscut și relevant motor de căutare.

SEO înseamnă optimizare pentru motoarele de căutare.

Printr-o conexiune logică, este normal ca focus-ul principal pentru campaniile SEO dezvoltate să fie rezultatele din Google, așa numitul SERP.

De ce mai există, domnule, SEO?

Câteodată, parcă așa sună întrebarea nedumerită a multora, pusă într-un mod necăjit. Existența perpetuă a SEO nu este o mirare pentru cei care au înțeles că deocamdată nimic nu poate bate traficul organic.

Nici E-mail Marketingul, nici măcar AdWords-ul lui Google. Pentru că toate acestea sunt strategii cu faza scurtă, pe când SEO a fost și va fi întotdeauna o strategie pe termen lung.

Rezultatele obținute în urma unei strategii SEO eficiente se pot vedea și peste ani de zile pentru unele business-uri, chiar dacă s-au oprit de mult din a mai furniza un buget pentru noi campanii.

SEO există pentru că încă se pune accent pe calitate, iar Google știe să răsplătească această calitate prin poziții superioare ale business-urilor care au înțeles cum se face cu adevărat treaba în marketingul online.

Din păcate, de multe ori, piața este stricată de cei care oferă și ei servicii SEO la prețuri infime, pentru rezultate bombastice. Evident, există modalități de manipulare a motorului de căutare, însă Google și-a perfecționat tehnica și este necruțător cu cei care încearcă să îl păcălească. Penalizările pe care le-a făcut în ultima vreme i-au făcut pe ownerii de business-uri să se gândească de două ori înainte de a lua o decizie care i-ar putea afecta pe termen lung.

SEO, dincolo de complexitate etapelor sale, are la bază un procedeu foarte simplu: oferă calitate pentru a avea rezultate!

Iar acest lucru a fost înțeles de echipa AdMarks Media care dorește să îi facă pe business owneri conștienți de ce înseamnă cu adevărat să ai un business online și cum să aduci trafic organic de calitate prin o optimizare eficientă.